remont silnika DEUTZ KHD F3L1011


  • Blok silnika KHD, umocowany i przygotowany do roztoczenia cylindrów na wymiar naprawczy (zdjęcie nr 1).
  • Wrzeciono wytaczarki gotowe do pracy (zdjęcie nr 2).
  • Precyzyjne narzędzie pozwala na wyznaczenie środka szlifowanego cylindra (zdjęcie nr 3 i 4).
  • Nowe, remontowe tłoki, plus pozostałe podzespoły. Pierścienie tłokowe oraz panewki korbowodowe (zdjęcie 5 i 6).
  • Wstępne roztaczanie cylindrów na wymiar tłoków remontowych (zdjęcia 7, 8, 9). Końcowa obróbka zostanie przeprowadzona na innej maszynie, co można zobaczyć na kolejnych zdjęciach.
  • Stary i zużyty tłok oraz nowy, który zostanie użyty do wykonania szlifu cylindrów oraz poźniejszego dalszego remontu silnika (zdjęcia 10 i 11). 
  • Wał korbowy oraz korbowody. Wykonana została regeneracja korbowodów polegająca na wymianie tulejek główki korbowodu i dopasowanie ich do nowych sworzni tłokowych, zowalizowaniu gniazd panewek korbowodowych oraz wypionowaniu korbowodów. Ze względu na to, że czopy główne wału zachowały fabryczną tolerancję wymiarową producenta silnika, a ich stan wizualny nie budził zastrzeżeń, zostały one jedynie przepolerowane. Czopy korbowodowe zostały przeszlifowane na wymiar naprawczy (zdjęcia 12-17).
  • Cylindry silnika roztoczone i przygotowane do końcowej obróbki - honowania (zdjęcia 18-20).
  • Końcowy etap prac to wygładzenie powierzchni cylindrów na honownicy. Maszyna wykonująca ten etap prac to honownica pionowa. Cały proces jest wykonywany specjalistycznymi diamentowymi osełkami. Po zakończeniu honowania powierzchnia cylindra jest gładka i posiada charakterystyczną, widoczną na zdjeciach "siateczkę". Podczas pracy tłoka w cylindrze znajduje się tam olej, który zmniejsza tarcie i zapobiega zatarciu tłoka w cylindrze (zdjęcia 21-33).